وقتی حدود ۱۴ سالم بود یک فیلم از یک سوپر هیرو به اسم ددپول منتشر شد و خیلی سر و صدا کرد. برای اینکه با موج همراه شوم، آن را دیدم. برای منی که زیاد علاقه به ژانر فانتزی نداشتم و ندارم (حتی اخیرا به فکر این افتادم که دوباره به خودم این شانس را بدهم که از هری پاتر خوشم بیاد ولی بازم شکست خوردم!) این فیلم جالب بود. میشه گفت دلیلش هم این بود که در این سایت نقل شده:
به بیان ساده، به این دلیل ما ددپول را دوست داریم که او بیش از هر ابرقهرمان دیگری برای ما وجود دارد. او به ما نشان می دهد که برای قهرمان شدن نیازی به استفاده مسئولانه از ابرقدرتها نیست.
من هم از همان بچگی علاقه داشتم تا کمی بتوانم ته و توی یک فیلم را در بیاورم، با چند کمیک و خبرهای ددپول مواجه شدم و از همه جالبتر بازیگر نقش اصلی آن یعنی رایان رنولدز کانادایی بود! مثلا دیدم او هم مثل من متولد اکتبر است یا خیلی علاقه به سرمایهگذاری در بیزنسهای مختلف دارد. کانادایی بودن آن هم یک جالب بودن خاصی بعدا برای من به وجود آورد چون یک سفر تفریحی-آموزشی به آنجا داشتم و فکر میکردم خانه دوم من قرار است آنجا باشد که بعدا پشیمان شدم!
در ادامه به این میپردازیم که در چه بیزنسهایی وارد شده و موفقیت او از چه نشأت میگیرد. (استفاده از مصاحبه او با والاستریت ژورنال)
در این مقاله، به شخصیت کاریزماتیک، هوش تجاری، و نحوهی استفادهی او از رسانهها برای توسعهی برندهای مختلف پرداخته شده است.
به طور کلی موفقیت او استفاده از خلاقیتش در کمپینهای تبلیغاتی بوده و با استفاده از شوخ طبعی و شیوههای تعامل متفاوت در شبکههای اجتماعی باعث شده که او را نسبت به رقبا متمایز کند.
-
ورود او به دنیای تجارت:
برخلاف بسیاری از افراد مشهور که تنها نام خود را به برندهای مختلف متصل میکنند، رینولدز درگیر جزئیات کسبوکارهای خود شده و بهطور فعال در تبلیغات و بازاریابی آنها مشارکت میکند.
-
خرید و فروش برندها:
یکی از مهمترین سرمایهگذاریهای او، خرید بخشی از سهام برند Aviation Gin (برند تولید مشروبات الکلی) بود. او نهتنها بهعنوان یک سرمایهگذار، بلکه بهعنوان سخنگو و چهرهی برند نقش پررنگی ایفا کرد. کمپینهای تبلیغاتی خلاقانه و طنزآمیز او باعث شد که این برند به سرعت محبوب شود (به طور مثال اخیرا یک ویدیو از او دیدم که یک کمپین خلاقانه با استفاده یک بازیکن بیسبال و به اسم Pinch Pitchman راه اندازی کرده!). در سال ۲۰۲۰، او این برند را با قیمتی بالغ بر ۶۱۰ میلیون دلار به شرکت Diageo (شرکت تولید مشروبات الکلی در اتریش) فروخت و همچنان در کسبوکار باقی ماند.
-
سرمایه گذاری در صنعت ارتباطات:
در سال ۲۰۱۹، کار متفاوتی نسبت به بقیه افراد مشهور کرد که سهام عمده این شرکت را خرید و با استفاده از شهرتش دستمزد تبلیغاتی دریافت نکرد. در ادامه با استفاده از شهرت و نفوذ رسانهای خود، این شرکت را محبوب کرد که در سال ۲۰۲۳، T-Mobile آن را به قیمت ۱.۳۵ میلیارد دلار خرید که موفقیت مالی بزرگی برای او محسوب میشد!
-
خرید باشگاه فوتبال رکسام و تولید مستند:
او و راب مک الهنی Wrexham AFC یک باشگاه فوتبال ولزی را در سال ۲۰۲۱ خریدند و با منتشر کردن یک مستند سریالی از آن به اسم Welcome to Wrexham به محبوبیتش افزودند. (من این باشگاه را کم و بیش دنبال میکنم و خیلی پیشرفتهای قابل توجهی در لیگی که بازی میکند داشته)
- سوال آشکاری که ممکنه از خودمان بپرسیم: چگونه قرار است رایان رنولدز به مسیر تجاری خود ادامه دهد؟
اکنون که او یک بازیگر و استراتژیست موفق در کسبوکار به شمار میرود، قطعا این موفقیتها به او مزه کرده و به مسیر خود ادامه میدهد! اما هیچکس نمیداند در کدام صنعتهای دیگر قرار است سرمایهگذاری کند…